Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/26039
Type: Artigo de periódico
Title: A compra de votos: uma aproximação empírica
Author: Speck, Bruno Wilhelm
Abstract: The author presents the results of a national survey on vote buying during the local elections in Braszil in 2000. In his analysis he places vote buying into the broader historical perspective of electoral and other forms of manipulation and corruption. Specific methodological questions of surveys on such critical questions like fraude and corruption are discussed
O artigo aborda o fenômeno da compra de votos no contexto histórico e apresenta dados de um levantamento empírico realizado através de uma pesquisa de opinião após as eleições municipais no Brasil no ano 2000. São discutidas questões relacionadas ao significado da compra de votos no conjunto das questões ligadas à lisura do processo eleitoral. O texto aborda também os problemas enfrentados na pesquisa em função do assunto abordado e soluções metodológicas encontradas.
Subject: eleições
corrupção eleitoral
voto
justiça eleitoral
representação política
elections
electoral corruption
vote
electoral justice
political representation
Editor: Centro de Estudos de Opiniao Publica da Universidade Estadual de Campinas
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0104-62762003000100006
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0104-62762003000100006
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0104-62762003000100006
Date Issue: 1-May-2003
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0104-62762003000100006.pdf104.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.