Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/253928
Type: DISSERTAÇÃO
Degree Level: Mestrado
Title: A potência do contraste da cena dramática
Title Alternative: The potency of the contrast in the dramatic scene
Author: Novaes, Marcus Pereira, 1977-
Advisor: Amorim, Antonio Carlos Rodrigues de, 1968-
Abstract: Resumo: O trabalho busca conectar filosofia e arte no campo da educação, pensando a urgência de apontar fissuras de uma constituição moderna fechada em uma estrutura de um sujeito vinculado a saberes autorizados a dizê-lo como verdade. No campo das artes em seu estreito vínculo com as imagens, apostaremos neste trabalho em um tipo de imagem, que chamaremos de imagem-contraste, contraste em uma conexão com a filosofia da diferença, com a qual pensamos ser importante para a intensificação do entre polos: gênero, classificação, juízo. Encontro com esses tipos de imagens que poderia permitir o pensamento, pensar no intervalo, escapando à identificação e ao reconhecimento imediato de gêneros e modelos estéticos universais. Parece possível, no encontro com imagens, termos uma oportunidade de sentir algo diferente, mas que ainda não necessariamente sabemos o quê

Abstract: This work seeks to connect Philosophy and Art into the field of Education, thinking the urgency of pointing fissures of a modern constitution closed in a structure of subject linked to knowledges authorized to say it as a truth. In the field of Arts in its closed link with the images, we bet on this work in a sort of image, that we called contrast-image, contrast in a connection with the philosophy of difference, with which we think to be important to the intensification between poles: genre, classification, judgment. An encounter with this kind of images that could allow the thought to think in the interval, escaping from the identification and the immediate recognition of genres and universal aesthetic models. It seems possible, in the encounter with images, to have the opportunity of feeling something different, which we cannot necessarily know what it is
Subject: Educação
Diferença (Filosofia)
Pintura
Cinema
Cognição
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2014
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Novaes_MarcusPereira_M.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.