Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/253838
Type: TESE
Degree Level: Doutorado
Title: Educação fisica para portadores do HIV
Author: Venancio, Silvana, 1955
Advisor: Fini, Maria Inês, 1948-
Abstract: Resumo: O presente trabalho consiste num estudo sobre a Educação Física para portadores do vírus HIV, realizado no Centro de Controle e Investigação Imunológica Dr. A. C. Corsini. Foram analisados e interpretados discursos de dezessete sujeitos portadores do HIV. Trata-se de uma pesquisa qualitativa, que tem a fenomenologia como suporte e usa a modalidade da Análise da Estrutura do Fenômeno Situado. Através dos discursos dos sujeitos, chegou-se a significações e intersignificações das categorias: Os Olhares Sobre O Corpo, Profissão Ajuda, Educação Física Para Saúde, Intersubjetivídades, que são descritas no decorrer deste trabalho. Essas categorias permitiram enfocar diferentes perspectivas para um outro modo de olhar e lidar com o portador do HIV

Abstract: The present study is about Physical Education for persons carying the HIVvirus, and was executed in the Immunology Contrai and Investigation Center Dr. A. C. Corsini. The discourses of seventeen subjects carying the HIV-virus were analized and interpreted. A qualitative research was realized, having fenomenology as a support and using the modalitiy of the Analysis of Structure of Situated Phenomenon. Through the subject's discourses, we reached to the significations and intersignifications of the categories: The Ways of Looking at the Body, Helping as a Profession, Physical Education for Health, Intersubjectivities, which are described in this work. These categories allowed to focus on different perspectives for an other way of looking at and dealing with persons carying the HIV-virus
Subject: HIV (Vírus)
Educação física
Fenomenologia
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 1994
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Venancio_Silvana_D.pdf11.65 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.