Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/253705
Type: TESE
Title: Da busca de ser professor : encontros e desencontros
Author: Prado, Guilherme do Val Toledo, 1965-
Advisor: Moyses, Sarita Maria Affonso, 1948-
Abstract: Resumo: A partir da narração da história de um prof'essor este trabalho procura apresentar a história da constituição deste professor na língua. Procurando a cosntituição do professor na língua e com elao narrador vai t.ecendo os fios de uma hist.ória cheia de conflitos. Uma história que mesmo na instrumentalidade técnica ou nas amarraras da expressividade procura se definir pela constitutividade na relação entre os suejeitos. Através do diálogo que se cria entre autor e leitor este texto pretende focalizar as possibilidades dos encontros que uma perspectiva de língua interacionista encerra e que se desabrocha nos muitos sentidos que são criados quando estamos escutando ou lendo uma hist.ória. Como interlocutores mais próximos Marx e Bakhtin ocupam um lugar especial. Mas o diálogo se f'az com muitos outros autores que encaram de uma maneira ou outra a língua como um palco onde acontece e se constitui o homem - na língua, na vida

Abstract: Basead on the narration of teacher¿s history, this paper is interested in presenting the history of the constituition of the teacher, concerning language. In order to explicit the constituition of teacher, by and with the language, the narrator starts building up and making up history full of conflicts. A history that, even by its techinical instrumentality or by the chains of the expressing action, tries to define itself by the constituition¿s means in the realtionship between two individuals. Troughout the created diakiogue,m betweem author and reader, the text intends to make evident all the possibile meetings thyat one interactive language¿s perpective setsup and makes arise in all ways wich are created when we are listening to or reading a history. Acting as the closest speakers, Marx and Bakhtin, are in a special position. However, the dialogue is also possible among many other authors who face the language, one way or the other, as a stage wheew manking plays and is constituited in the language, in life
Subject: Professores - Formação
Ensino - Aspectos sociais
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 1992
Appears in Collections:FE - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Prado_GuilhermedoValToledo_M.pdf3.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.