Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/253528
Type: TESE
Title: Aplicação de jogos dramaticos em sala de aula
Author: Machado, Marina Soares
Advisor: Arantes, Valério José, 1949-
Abstract: Resumo: pesquisa disserta sobre uma experiência com jogos dramáticos utilizados em sala de aula, com o objetivo de verificar a sua validade em amenizar ou melhorar comportamentos indesejáveis em crianças de 4 série do Ensino Fundamental. Os Jo90s, baseados na teoria do Psicodrarna e Sociodr ama de Jacob Levy moreno, abordam aspectos como espontaneidade e criatividade, além de estarem direcionados aos aspectos sensoriais, afetivos, racionais e intuitivos

Abstract: he research is about an experience with Dramatic Plays inside the classroom, with the aim of verifying its validity to ease or improve some undesirable behaviours in 4th grade children of the Fundamental Education. The dramatic plays, based on the theory of Psychodrarna and Sociodrarna of Jacob Levy Moreno, tackle aspects like spontaneity and creativity, besides being directly related with the sensory, affectionate, rational and intuitive ones
Subject: Psicodrama
Educação
Ludoterapia
Criatividade
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 1999
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Machado_MarinaSoares_M.pdf3.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.