Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/252259
Type: TESE
Title: A concepção do(a) professor(a) sobre a pratica pedagogica de avaliação
Author: Leite, Thais Andrea Rosa
Advisor: Nascimento, Clara Germana de Sa Gonçalves, 1937-
Abstract: Resumo: Este trabalho tem por objetivo precípuo compreender a prática de avaliação desenvolvida pelos professores de 1ª a 4ª séries do 1º grau que trabalham na Rede Estadual de Ensino do Município de Suzano, Estado de São Paulo, no período de 1986 a 1997.Para isso, analisamos o que determina a prática pedagógica dos professores através de seus depoimentos, buscando a percepção que estes tem da avaliação do rendimento e do fracasso escolar, como suposto processo de exclusão socíal

Abstract: This work has as main goal to understand the avaliation practice developed by the teachers from the 1st to the 4th grade of the fundamental school, that work in the State Teaching in the city of Suzano, State of São Paulo, Brazil, during the period from 1986 to 1997. With that in mind, we analyze what really determines the pedagogical practice of the teachers through their speech, looking for the teacher's perception related to the avaliation of the pupil development in the school or the lack of it, as a supposedly process of social exclusion
Subject: Avaliação educacional
Prática de ensino
Educação
Escolas públicas
Fracasso escolar
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 1998
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Leite_ThaisAndreaRosa_M.pdf4.8 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.