Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/252058
Type: TESE
Title: Teoria da resposta do item : um estudo inicial dos dados GERES Campinas
Title Alternative: Item response theory subingles: a initial study of data GERES Campinas
Author: Stevão, Christiane Bellório Gennari de Andrade, 1965-
Advisor: Freitas, Luiz Carlos de, 1947-
Freitas, Luiz Carlos de
Abstract: Resumo: Este trabalho teve como problema pesquisa mostrar os resultados obtidos aplicando a Teoria da Resposta ao Item aos dados do Projeto GERES Campinas, o qual utiliza todos itens de um teste como âncora para a criação da escala de proficiência, e assim comparar os resultados com a forma clássica de se elaborar escalas, o qual usa critérios específicos para aceitação de um item como item âncora. Para isso trabalhamos com os dados da pesquisa GERES, um estudo longitudinal com alunos de 1ª a 4ª série do ensino fundamental na cidade de Campinas, que teve seu início em março de 2005, nas três redes de ensino, Estadual, Municipal e Particular. Apresentamos o desempenho dos alunos nas três primeiras aplicações, no teste de matemática, e mostramos que há divergência entre as duas técnicas

Abstract: This work had as a research issue to show the results obtained by applying the Theory of the Response to the item to the database from the GERES' Project of Campinas. This Project utilizes all the items of a test as an anchor to make the scale of proficiency, and then to compare the obtained results with the classical way to elaborate scales. The latter uses specific criteria for the approval of an item as an anchor item. Therefore, we have analyzed the data from GERES' Project, which consists of a longitudinal study with 1st to 4th grade students of Elementary School of Campinas City (State, Municipal and Private School System) that started in March, 2005. We present the performance of the students in the Mathematic Test considering the first three applications of GERES Project and as a conclusion we found a divergence between the two methods
Subject: Teoria da resposta ao item
Educação
Habilidades
Método longitudinal
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2008
Appears in Collections:FE - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Stevao_ChristianeBellorioGennarideAndrade_M.pdf5.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.