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Type: TESE
Title: Cada um na sua mas entre nos o problema : familia, instituição e praticas educativas nao-formais
Title Alternative: Everyone just chiling and between us the problem : families, institutions and non-formal e educative practices
Author: Muniz, Tetis Mori
Advisor: Simson, Olga Rodrigues de Moraes von, 1943-
Abstract: Resumo: Este trabalho tem como objeto de estudo uma entidade beneficente de educação não-formal localizada na região Norte do município de Campinas. Essa entidade atende crianças e adolescentes entre 7 e 14 anos moradores de bairros de tal região. Por meio de seu estudo analiso a inter-relação das práticas educativas de tal entidade com as expectativas das famílias cujos filhos são por ela atendidos. Fundamentalmente a pesquisa foi baseada em observação participante de diversos momentos do cotidiano da entidade (durante o ano de 2000), em entrevistas com a equipe de trabalho da entidade e com 9 famílias. Ao refletir sobre a inter-relação das práticas educativas e as expectativas das famílias surge a questão do trabalho como categoria contraditória, na medida que ele é considerado pelas famílias como parte fundamental da sua identidade e considerado pela entidade, ao pensar o trabalho infantil, como ilegal

Abstract: The objective of this work is to study a beneficent organization of non-formal education located in the north of the city of Campinas which help children and teenagers between the ages of 7 and 14 years old who live in the neighborhood of that area. Through its study I analyze the interrelation of the educational practices of that organization with the expectations from the families whose children are attended. Fundamentally the research was based on participative observation of many moments of the organization¿s quotidian (during the year of 2000) and on interviews with the organization¿s staff and 9 families. After reflect about the interrelation between the educational practices and the families¿ expectations the work issue appears as a contradictory category once it is seen by the families as a fundamental part of their identity and through the organization, when we think of children work, as illegal
Subject: Instituição social
Educação não-formal
Famílias
Trabalho infantil
Práticas educativas
Terceiro setor
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2007
Appears in Collections:FE - Dissertação e Tese

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