Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/251809
Type: DISSERTAÇÃO
Degree Level: Mestrado
Title: Plantando sonhos : experiencias de criação teatral na escola - despertando para mundos possiveis
Title Alternative: Planting dreams : scenic creation experiences in the school-awakening for all possible worlds
Author: Ferreira, Andréa Giovana
Advisor: Strazzacappa Hernandez, Marcia Maria, 1965-
Abstract: Resumo: O presente trabalho percorre o processo de criação teatral desenvolvido nas séries iniciais de três escolas da rede municipal de ensino fundamental do município de Piracicaba, por meio de um projeto denominado Plantando Sonhos. Tendo acompanhado toda a experiência, a autora coloca em foco, para análise e reflexão, a criação teatral com base no jogo/improvisação e nas memórias das comunidades na qual a escola está inserida, bem como as transformações que este fazer teatral pode propiciar no âmbito das relações escolares e das relações sociais mais amplas. O trabalho em equipe é a base de toda a experiência

Abstract: This dissertation describes the process of scenic creation developed in the beginning grades of three public schools of basic education in the city of Piracicaba, what was done trough a project denominated Plantando Sonhos. All the experience was closely followed by the author, who focuses the scenic creation based on games/improvisation and in the memory of the community where the school is settled as well. She also focuses the transformations that this process can promote in the relations inside the school and also in more extensive social relations. The staff work is the basis for all the experience
Subject: Arte - História - Bélgica
Teatro
Memória
Formação de professores
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2007
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Ferreira_AndreaGiovana_M.pdf2.62 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.