Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/251677
Type: TESE
Title: Tapete vermelho para elefante branco : o embate entre as diferenças dos alunos da Universidade
Title Alternative: Red carpet for white elephant : the clash of the differenes in University
Author: Carrico, Janaina Speglich de Amorim, 1973-
Advisor: Mantoan, Maria Teresa Eglér, 1943-
Abstract: Resumo: Em minha tese de Doutorado, investiguei o convívio entre as diferenças dos alunos da Universidade Estadual de Campinas. Busquei as posições de sujeito que os estudantes assumem na trama das interações no Ensino Superior. Atualmente, grupos que outrora não tinham acesso às universidades brasileiras têm vivenciado novas possibilidades de ingresso. Almeja-se a inclusão de pessoas com deficiência na universidade e a democratização desse nível de ensino. Surgem propostas de ações afirmativas para ingresso de alunos negros e de baixa renda. Para realizar a coleta de dados e fisgar os posicionamentos dos alunos, elaborei atividades interativas com eles. A fim de expressar a complexidade das informações obtidas, apresentei os dados de forma literária (crônicas). Todo o conteúdo da tese foi tecido em um site, no qual apresentei a minha vertigem diante dos resultados obtidos. Portanto, convido a todos para uma leitura em ambiente virtual, no endereço www.vertigem.2it.com.br, uma vez que a versão impressa é apenas um apoio.

Abstract: My doctoral thesis investigates the interaction between the differences of students at Universidade Estadual de Campinas. I've looked for subject position that students take over in the web of interactions in higher Education. Currently, groups that formerly had no access to Brazilian universities have experienced new possibilities of ingress at the university. We aims to include disabled people in the university as well as the democratization of that level of Education. Proposals for affirmative actions of admission of black and poor students emerges. To perform data collection and achieve the placements of the students, I have prepared interactive activities with them. In order to express the complexity of the information obtained, I have presented the data in literary form (chronicles). All of the contents of the thesis was sewed in a website, which made my vertigo before the results. So, I invite everyone to read my work on a virtual environment, at www.vertigem.2it.com.br. The printed version is only a support.
Subject: Ensino superior
Diferenças
Programas de ação afirmativa
Educação inclusiva
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2008
Appears in Collections:FE - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Carrico_JanainaSpeglichdeAmorim_D.pdf1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.