Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/251364
Type: TESE
Title: A Barbárie segundo Walter Benjamin e suas articulações com a educação
Title Alternative: The Barbarism according to Walter Benjamin and their links with education
Author: Pereira, Carlos Cesar Fernandes, 1981-
Advisor: Nunes, Cesar Apareciddo, 1959-
Nunes, César Aparecido, 1959-
Abstract: Resumo: O presente trabalho de dissertação se trata de um estudo sobre a categoria de barbárie no pensamento de Walter Benjamin e de que forma se articula à educação. Para isso, em um primeiro momento, buscou-se entender como foi o processo de construção do pensamento de Walter Benjamin. Em seguida, houve a sepação de algumas categorias e preposições acerca de seu pensamento. Por fim, buscou-se articular estas categorias e preposições à educação. Com isso, surgiram alguns apontamentos para a superação da barbárie.

Abstract: This dissertation it is a study on the category of barbarism in the writings of Walter Benjamin and how education is structured. For this, at first, we sought to understand how was the process of building the writings of Walter Benjamin. Then there was the sepação some categories and propositions about their thinking. Finally, we attempted to link these categories to education and prepositions. Thus, there were some issues to overcome barbarism.
Subject: Benjamin, Walter, 1892-1940
Educação
Emancipação
Modernidade
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2012
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Pereira_CarlosCesarFernandes_M.pdf571.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.