Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/250927
Type: DISSERTAÇÃO
Degree Level: Mestrado
Title: 10.000 passos : fotografias, anarquismos e caminhos bifurcados nas práticas de aula de Geografia em escolas da periferia de Campinas
Title Alternative: A routine of battles : subverted images in a public school from the city of Campinas
Author: Sgobin, Alexsandro Aparecido, 1975-
Advisor: Oliveira Junior, Wencesláo Machado de, 1965-
Junior, Wenceslao Machado de Oliveira
Abstract: Resumo: Esta dissertação trata de uma experiência realizada em escolas da periferia de Campinas durante os anos de 2009 a 2012, utilizando fotografias de pichações manipuladas digitalmente, com o intuito de criar caminhos que permitissem novos olhares e miradas para estas fotografias, bem como quaisquer outras fotografias do espaço geográfico, movimentando o pensamento, convidando à criatividade... e ao rizoma. Estas experiências foram gestadas junto a práticas de aula inspiradas na pedagogia anarquista e no próprio anarquismo, podendo-se dizer, assim, que as fotografias utilizadas foram máquinas que se conectaram à máquinas, que se conectaram à máquinas , que se conectaram...

Abstract: This work talks about an experiment in schools on the outskirts of Campinas during the years 2009 to 2012, using digitally manipulated photographs of graffiti, in order to create pathways that allow freer ways of looking at these photographs and, perhaps, any other photographs of geographical space, moving thought, inviting creativity¿ and rhizome. These experiments were gestated together with classroom practices inspired by anarchist pedagogy and anarchism itself, may be said, therefore, that the photographs used were machines that connected to the machine, which is connected to the machine, which is connected¿
Subject: Educação
Anarquismo
Fotografia
Escolas públicas
Language: Português
Editor: [s.n.]
Citation: SGOBIN, Alexsandro Aparecido. 10.000 passos: fotografias, anarquismos e caminhos bifurcados nas práticas de aula de Geografia em escolas da periferia de Campinas. 2013. 98 p. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, Campinas, SP. Disponível em: <http://www.repositorio.unicamp.br/handle/REPOSIP/250927>. Acesso em: 22 ago. 2018.
Date Issue: 2013
Appears in Collections:FE - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Sgobin_AlexsandroAparecido_M.pdf8.54 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.