Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/25057
Type: Artigo de periódico
Title: Professores, trabalho e mercado
Title Alternative: Teachers, work and market
Professeurs, travail et marche
Author: Souza, Aparecida Neri de
Abstract: Analysis of the job market, with prominence for the teachers of the technical areas. This study investigates how the notion of market is rendered, analyzes the shapes that offer and search for work take and the differentiated possibilities of work contracts. Education is one of the sectors that constitute an exception in the loss of jobs and in the degree of formalization of the job market.
Analyse du marché de travail, mettant en évidence les professeurs de l'enseignement technique. Cette étude essaie de voir de quelle manière la notion de marché se matérialise, elle analyse les formes qu'assument l'offre et la demande de travail ainsi que les différentes possibilités de contrats de travail. L'enseignement est l'un des secteurs qui font exception dans la baisse de l'emploi et au niveau de la formalisation du marché du travail.
Análise do mercado de trabalho, com destaque para os professores do ensino técnico. O estudo indaga de que forma é concretizada a noção de mercado, analisa as formas que assumem a oferta e a procura de trabalho e as diferenciadas possibilidades de contratos de trabalho. Educação é um dos setores que se constituem exceção na queda de emprego e no grau de formalização do mercado de trabalho.
Subject: mercado de trabalho
professores
ensino técnico
precarização
job market
teachers
technical teaching
precarization
Editor: Universidade Federal da Bahia - Faculdade de Filosofia e Ciências Humanas - Centro de Recursos Humanos
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0103-49792007000100005
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0103-49792007000100005
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0103-49792007000100005
Date Issue: 1-Apr-2007
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0103-49792007000100005.pdf145.55 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.