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Type: Artigo de periódico
Title: Divergências e chão comum: o direito à educação no IV Seminário de Educação Brasileira
Title Alternative: Divergencies and common ground: education rights at the IV Brazilian Education Seminar
Divergences et seuil commun: le droit a l'éducation dans le IV Seminaire D'éducation Brésilienne
Author: Érnica, Maurício
Abstract: This article addresses discussions occurred in the IV Brazilian Education Seminar (IV SEB) held by the Education and Society Studies Center (Cedes), in February 2013, at Unicamp. It primarily aims to categorize some of the subjects and positions in place as a starting point to infer the general elements of contemporary debates on Brazilian education which might contribute to the arrangement of the common ground we move on. Amongst the subjects discussed in the seminar, the following should be highlighted: the definition of quality education rights, ways to authenticate and charge responsible agents which should be accountable for them.
Cet article aborde des débats produits tout au long du IV Séminaire d'Éducation Brésilienne (IV SEB), promu par le Centre d'Études de l'Éducation et de la Société (Cedes), en février 2013, à l'Unicamp. Son objectif est caractériser quelques sujets et positions qui ont été abordés pour inférer des éléments généraux du débat contemporain sur l'éducation brésilienne qui peuvent contribuer à la caractérisation du seuil commun sur lequel nous nous déplaçons. Parmi les sujets traités dans le Séminaire, ils ont été soulignés: la définition de droit à l'éducation de qualité, les formes de sa vérification et de responsabilisation des agents qui doivent l'assurer.
Este artigo aborda debates ocorridos no IV Seminário de Educação Brasileira (IV SEB), promovido pelo Centro de Estudos Educação e Sociedade (Cedes), em fevereiro de 2013, na Unicamp. Seu objetivo é caracterizar alguns temas e posições que estiveram em jogo para, deles, inferir elementos gerais do debate contemporâneo sobre a educação brasileira que possam contribuir para a caracterização do chão comum no qual nos movemos. Dentre os temas tratados no Seminário, foram destacados: a definição de direito à educação de qualidade, as formas de sua verificação e de responsabilização dos agentes que devem assegurá-lo.
Subject: Seminário de Educação Brasileira
Direito à educação
Desigualdades educacionais
Avaliação educacional
Responsabilização educacional
Brazilian Education Seminar
Education rights
Education inequalities
Education evaluation
Accountability
Editor: Centro de Estudos Educação e Sociedade - Cedes
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0101-73302013000400016
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-73302013000400016
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-73302013000400016
Date Issue: 1-Dec-2013
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

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