Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/24356
Type: Artigo de periódico
Title: Prioridades dos Programas de Pós-Fraduação Stricto Sensu em Educação Física: a visão dos egressos
Title Alternative: Prioridades de los Programas de Postgrado Stricto Sensu en Educación Física: la visión de los egresos
Priorities of the Stricto Sensu Post Graduation's Programs in Physical Education: graduate student's point of view
Author: Moreira, Evando Carlos
Tojal, João Batista Andreotti Gomes
Abstract: This research aimed to identify the priorities of the training process by the point of view of the graduate students of Stricto Sensu Post Graduation Programs in Physical Education. The research involves the collection of data of the objectives of these Programs, and questionnaires applied to the graduate students of such Programs which received their titles between 2001 and 2006. Results show that Post Graduation Programs in Physical Education must focus the process of teacher´s formation to the Higher Education, considering that most of them underline significant dedication to research production in detriment of teacher´s formation.
Esta pesquisa teve como objetivo identificar, junto aos alunos egressos dos Programas de Pós-Graduação Stricto Sensu em Educação Física, as prioridades do processo formativo estabelecidas pela Instituição em que realizaram seus cursos. A pesquisa envolve a coleta de dados dos objetivos desses Programas, além de questionário aplicado aos egressos dos mesmos e que receberam titulação entre os anos de 2001 e 2006. Os Programas de Pós-Graduação em Educação Física precisam dedicar mais tempo ao processo de formação dos professores para o nível superior, considerando que boa parte deles destaca ter sido significativa a dedicação à produção de pesquisa em detrimento à formação docente.
Esta investigación ha tenido como objetivo identificar junto a los estudiantes egresos de los Programas de Postgrado Stricto Sensu en Educación Física las prioridades del proceso formativo establecidas por la Instituición en que los cursos fueran realizados. La investigación envuelve la colecta de datos de los objetivos de esos Programas, además de cuestionario aplicado para los egresos de la misma y que recibieran titulación entre los años de 2001 y 2006. Los Programas de Postgrado en Educación Física necesitan dedicar más tiempo al proceso de formación de los profesores para el nível superior, considerando que buena parte de ellos hace hincapié en tener un impacto significativo de la dedicación a la producción de investigación en detrimento a la formación docente.
Subject: Ensino superior
egressos
educação física
pós-graduação
Higher education
egresseds
physical education
post graduation
Editor: Colégio Brasileiro de Ciências do Esporte
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0101-32892013000100013
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32892013000100013
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32892013000100013
Date Issue: 1-Mar-2013
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0101-32892013000100013.pdf59.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.