Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/24351
Type: Artigo de periódico
Title: Brincar e mediação na escola
Title Alternative: El juego y la mediación en la escuela
Playing and mediation in school
Author: Navarro, Mariana Stoeterau
Prodócimo, Elaine
Abstract: In the culture of immobilization where we live, one perceives the importance of playing in childhood. Playing becomes essential, especially in early childhood education. In this article we intend to reflect the question of the mediation of playing at school. The different forms of mediation by the teacher influence the quality of playing at school. In order to achieve this, we will do a qualitative research, observing a group of young children on a daily basis, focusing the classroom environment. We found three situations with different forms of play mediations.
Dentro da cultura da imobilização em que vivemos, perceber a importância do brincar na infância torna-se essencial, principalmente em instituições de educação infantil. Neste artigo pretendemos refletir sobre a questão da mediação do brincar na escola: como as diferentes formas de mediação do professor têm influência na qualidade do brincar das crianças. Para tal, em pesquisa qualitativa de caráter descritivo, observamos o cotidiano de uma turma em uma escola de educação infantil, enfocando especificamente o ambiente da sala de aula, chegando a três situações com formas diferentes de mediação do brincar.
En una cultura que dificulta la libertad de movimiento, como en la que vivimos, percibir la relevancia del juego en la infancia es esencial, principalmente en escuelas para niños pequeños. En este artículo se pretende reflexionar sobre el asunto de cómo las diferentes formas de mediación del profesor influyen en la calidad del juego de los niños en la escuela. Para ello, una investigación cualitativa, de carácter descriptivo fue hecha en la cual observamos el día a día de una clase de niños de tres años en una escuela infantil, fijándonos especialmente en el ambiente dentro del aula y percibimos tres situaciones diferentes de mediación del juego.
Subject: Brincar
mediação
educação infantil
escola
Playing
mediation
early childhood education
school
Editor: Colégio Brasileiro de Ciências do Esporte
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0101-32892012000300008
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0101-32892012000300008
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0101-32892012000300008
Date Issue: 1-Sep-2012
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0101-32892012000300008.pdf86.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.