Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/22284
Type: Artigo de periódico
Title: O programa TV Escola: desafios à introdução de novas tecnologias
Title Alternative: The program TV Escola: perspectives and challenges in the introduction of new technologies into the school enviroment
Author: Draibe, Sônia M
Perez, José Roberto Rus
Abstract: This work examines the process of implementing the federal programs Kit Tecnológico [Technology Kit] and TV Escola [TV School], explaining in a succinct way the main results of a recent study to evaluate the implementation process on the national level. The recent introduction of educational extension systems into Brazilian public municipal and state networks offers an excellent opportunity to study factors that are obstacles to their full functioning, and to identify those factors that in the real situation of our schools have facilitated the use of didactic films and how they appear advantageous to those who potentially use or benefit from them - and for this same reason can help with and facilitate their introduction.
Este trabalho examina o processo de implementação dos programas federais Kit Tecnológico e TV Escola, expondo de modo resumido os principais resultados de pesquisa recente que avaliou, em âmbito nacional, o seu processo de implementação. O processo recente de introdução de sistemas de educação a distância nas redes públicas municipais e estaduais brasileiras oferecem uma excelente oportunidade para o estudo dos fatores que obstaculizam o seu pleno funcionamento. E, do ponto de vista contrário, identificar os fatores que, nas condições concretas de nossas escolas, têm facilitado a utilização de filmes didáticos nas práticas escolares e em que medida esses meios didáticos aparecem como vantajosos aos agentes que, potencialmente, deles se utilizarão ou se beneficiarão - e, por isso mesmo, podem apoiar e facilitar sua introdução.
Subject: EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA
POLÍTICA EDUCACIONAL
IMPLEMENTAÇÃO DE PROGRAMAS EDUCACIONAIS
AVALIAÇÃO DE POLÍTICAS
Editor: Fundação Carlos Chagas
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0100-15741999000100003
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0100-15741999000100003
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-15741999000100003
Date Issue: 1-Mar-1999
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0100-15741999000100003.pdf486.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.