Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/16614
Type: Artigo de periódico
Title: Análise de alguns modelos utilizados no ensino das ciências sociais nas escolas médicas: bases teóricas
Title Alternative: Analyzis of some paradigms used in the teaching of the social sciences in medical schools theoretical frameworks
Author: Nunes, Everardo Duarte
Abstract: Four paradigms that are used in teaching the social sciences in medical schools are reviewed: natural history of disease, comprehensive care, the patient's career, and the structural paradigs are analyzed. Criticism of the four paradigms is made and the theoretical framework of each is stressed.
São analisados quatro modelos como estratégias no ensino das ciências sociais e em especial da sociologia: a história natural da doença, o cuidado integral a carreira do paciente e o estrutural. São estabelecidas criticas sobre os quatro modelos ressaltando o embasamento teórico que os fundamentam.
Subject: Medicina Social
Educação médica
Ciências sociais
Social medicine
Education, medical
Social sciences
Editor: Faculdade de Saúde Pública da Universidade de São Paulo
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0034-89101978000400010
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0034-89101978000400010
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-89101978000400010
Date Issue: 1-Dec-1978
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0034-89101978000400010.pdf684.83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.