Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/16222
Type: Artigo de periódico
Title: O ensino das ciências sociais nas escolas profissionais na área da saúde no Brasil
Title Alternative: The teaching of social sciences in the Brazilian professional schools in the health field
Author: Campos, Reginaldo Zaccara de
Nunes, Everardo Duarte
Abstract: A survey on the teaching of social or behavioural sciences in the Brazilian professional schools in the health field was carried out towards the end of 1971. Out of the existing schools, 122 answered the questionnaire. Themes of social or behavioural sciences were taught in 85 schools. In spite of the great number of schools including this kind of teaching, the authors conclude that the situation of the social or behavioural sciences in the professional schools in the health area is very incipient. Very few social scientists were actually responsible for these courses.
Foi realizado em fins de 1971 um levantamento sobre o ensino das ciências sociais ou do comportamento nas escolas profissionais brasileiras na área da saúde. Das 162 escolas existentes, 122 responderam ao questionário. Destas, 85 informaram incluir temas dessas disciplinas em seus currículos. Apesar desse número, fica constatada a incipiência do ensino das ciências sociais nessas escolas, tanto pelos tipos de cursos ministrados como pelo número diminuto de cientistas sociais empregados.
Subject: Ciências sociais
Saúde
Social sciences
Health
Editor: Faculdade de Saúde Pública da Universidade de São Paulo
Rights: aberto
Identifier DOI: 10.1590/S0034-89101976000400012
Address: http://dx.doi.org/10.1590/S0034-89101976000400012
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-89101976000400012
Date Issue: 1-Dec-1976
Appears in Collections:Artigos e Materiais de Revistas Científicas - Unicamp

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0034-89101976000400012.pdf385.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.