Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/14595
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.CRUESPUniversidade Estadual de Campinaspt_BR
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.titleEducação a distância sobre cardioversão e desfibrilação para enfermeirospt_BR
dc.title.alternativeEducación a la distáncia sobre la cardioversión y desfibrilación para enfermerosen
dc.title.alternativeDistance education on cardioversion and defibrillation for nursesen
dc.contributor.authorSanches, Luiz Miguel Picellipt_BR
dc.contributor.authorLopes, Maria Helena Baena de Moraespt_BR
unicamp.authorSanches, Luiz Miguel Picelli Universidade Estatual de Campinas Estadual de Campinas Faculdade de Ciências Médicaspt_BR
unicamp.authorLopes, Maria Helena Baena de Moraes Universidade Estatual de Campinas Estadual de Campinas Faculdade de Ciências Médicaspt_BR
dc.subjectInternetpt_BR
dc.subjectEducação a distânciapt_BR
dc.subjectEnfermagempt_BR
dc.subjectCuidados intensivospt_BR
dc.subjectInternetpt_BR
dc.subjectDistance educationpt_BR
dc.subjectNursingpt_BR
dc.subjectIntensive carept_BR
dc.description.abstractThis study aimed at developing and evaluating distance education on Cardioversion and Defibrillation for nurses, using the virtual environment of Teleduc learning. The methodology of education chosen for this course was the Case-based Learning, exploring the characteristic of the collaborative learning for which 23 nurses were invited, being that 21 had initiated the course and 11 had concluded it. The course was evaluated by professionals with experience in Distance Education and Intensive Care Unit, that they had considered the adjusted course, but that, in general, it needed small reformulations. With regards to the evaluation of the course for the participants, the great majority presented favorable opinions, with good acceptance of the methodology used and good performance during the course.en
dc.description.abstractEste estudo teve como objetivo desenvolver e avaliar um curso a distância, sobre Cardioversão e Desfibrilação para enfermeiros, utilizando o ambiente virtual de aprendizagem Teleduc. A metodologia de ensino escolhida para este curso foi a Aprendizagem Baseada em Casos, explorando a característica de aprendizagem colaborativa. Foram convidados 23 enfermeiros, sendo que 21 iniciaram o curso e 11 o concluíram. O curso foi avaliado por profissionais com experiência em Educação a Distância e Unidade de Terapia Intensiva, que consideraram o curso adequado, mas que, no geral, precisava de pequenas reformulações. Quanto à avaliação do curso pelos alunos, a grande maioria apresentou opinião favorável, com boa aceitação da metodologia utilizada e bom desempenho durante o curso.pt
dc.description.abstractEsta investigación tiene como objetivo el desarrollo y para evaluación de un curso a distancia sobre la cardioversión y la desfibrilación para las enfermeras, usando el ambiente virtual de aprender de Teleduc. La metodología de la educación elegida para este curso era el Aprender Baseado en Casos, explorando la característica del aprendiendo con colaboración, para cuál invitaron 23 enfermaras, ser que 21 21 habían iniciado el curso y 11 lo habían concluido. El curso fue evaluado por los profesionales com experiencia em la educación interurbana y unidad de cuidado intensivo, de que habían considerado el curso ajustado, pero eso, necesitó generalmente reformulaciones pequeñas. En lo que respecta a la evaluación del curso para los participantes, la gran mayoría presentó opiniones favorables, com la buena aceptación del funcionamiento usado y bueno de la metodología durante el curso.es
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Enfermagempt_BR
dc.publisherAssociação Brasileira de Enfermagempt_BR
dc.date.issued2008-10-01pt_BR
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Enfermagem. Associação Brasileira de Enfermagem, v. 61, n. 5, p. 583-588, 2008.pt_BR
dc.language.isoptpt_BR
dc.description.firstpage583pt_BR
dc.description.lastpage588pt_BR
dc.rightsabertopt_BR
dc.sourceSciELOpt_BR
dc.identifier.issn0034-7167pt_BR
dc.identifier.idScieloS0034-71672008000500009pt_BR
dc.identifier.doi10.1590/S0034-71672008000500009pt_BR
dc.identifier.urlhttp://dx.doi.org/10.1590/S0034-71672008000500009pt_BR
dc.identifier.urlhttp://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0034-71672008000500009pt_BR
dc.date.available2014-07-16T16:47:42Z
dc.date.available2015-11-26T11:54:07Z-
dc.date.accessioned2014-07-16T16:47:42Z
dc.date.accessioned2015-11-26T11:54:07Z-
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2014-07-16T16:47:42Z (GMT). No. of bitstreams: 0 Previous issue date: 2008-10-01en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2015-11-26T11:54:07Z (GMT). No. of bitstreams: 2 S0034-71672008000500009.pdf: 74468 bytes, checksum: d56e6f2c9f3c2480fb3f7ff11aecb397 (MD5) S0034-71672008000500009.pdf.txt: 32873 bytes, checksum: 6c19119255a7511a0004a299db940dee (MD5) Previous issue date: 2008-10-01en
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/14595
dc.identifier.urihttp://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/14595-
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0034-71672008000500009.pdf72.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.