Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/119190
Type: Artigo de periódico
Title: Acessibilidade Em Ambientes Educacionais: Para Além Das Guidelines
Author: Maria Cecília C. Baranauskas
Maria Teresa Eglér Mantoan
Abstract: O acesso à tecnologia não pode ser confundido com o acesso ao conhecimento mediado pela tecnologia. Este trabalho amplia o conceito de acessibilidade, ao propor que se rompam barreiras entre pessoas e computadores de modo que o sujeito passe a ser parte integrante do ambiente de construção do conhecimento. Portanto, argumentamos que é preciso avançar no entendimento da acessibilidade, possibilitando a imersão do sujeito no ambiente educacional mediado pela tecnologia. Palavras-chave Interação humano-computador; Processos de ensino/aprendizagem Acessibilidade; Design participativo Abstract The access to the technology cannot be confused with the access to the knowledge mediated by the technology. This work enlarges the accessibility concept, when proposing to break up barriers between people and computers so that the subject become integral part of the environment of knowledge construction. Therefore,we argued that it is necessary to move forward in the understanding of the accessibility, making possible the subject's immersion in the educational environment mediated by the technology. Keywords Human-computer interaction; Teaching/learning processes; Accessibility; Participative design
Subject: Interação Humano-computador
Processos De Ensino/aprendizagem Acessibilidade
Design Participativo
Rights: aberto
Address: http://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/1068
Date Issue: 8-Jan-2009
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File SizeFormat 
ppec_1068-1123-1-PB.pdf115.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.