Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/119084
Type: Artigo de periódico
Title: Por Uma Educação Pelo Dínamofor An Education Through Dynamo
Author: Wilson Correia
Abstract: A idéia de uma educação perene só se justificaria se algo no humano também fosse perene. Mas o humano é inconcluso e finito. É concebido na dinamicidade da vida e vive o vir-a-ser. É, por excelência, um ser de transformação. Muda constantemente. Em face disso, esse artigo debate as temáticas: “uno versus diverso” e “estático versus mutabilidade”. Nesse debate, chega à dialética e a ela associa a idéia de dínamo como metáfora de uma educação pela mudança e transformação. Argumenta que se viver é sofrer transformações ininterruptas, uma educação pelo dínamo é a que melhor pode enfrentá-la. Palavras-chave Educação; Mudança; Dinamicidade Abstract The idea of a perennial education would only be justified if something in the human being also was perennial. But the human being is incomplete and finite. It is conceived in the changes of the life and lives come-the-to be. It is, par excellence, a transformation being. Dumb constantly. Face of this, this article has debated the thematic: “joins versus diverse” and “static versus changeability”. In this debate, she arrives at the dialectic and it associates the dynamo idea as metaphor of an education for the change and transformation. It argues that to live it is to suffer uninterrupted transformations, an education for the dynamo is the one that better can to face it. Keywords Education; Change; Transformation
Subject: Educação
Mudança
Dinamicidade
Rights: aberto
Address: http://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/819
Date Issue: 11-Nov-2008
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File SizeFormat 
ppec_819-874-1-PB.pdf70.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.