Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/119058
Type: Artigo de periódico
Title: Contribuições Da Teoria De Piaget Para A Formação De Professorescontribution Of Piaget’s Theory To The Formation Of Teachers
Author: Eliane Giachetto Saravali
Abstract: O artigo discute a importância do conhecimento e do aprofundamento do referencial construtivista de Jean Piaget e suas principais contribuições para a formação do pedagogo e sua prática docente. Mediante a análise das respostas de estudantes de Pedagogia a um questionário avaliativo, o texto apresenta as percepções dos alunos sobre o estudo continuado da epistemologia genética. Palavras-chave Construtivismo; Formação de professores; Epistemologia genética Abstract The article discusses the importance of the knowledge and of the deepening of Piaget’s constructivist referential and his main contributions to the formation of the pedagogue and his teaching practice. According to the analysis of the answers of Pedagogy students to an estimator questionary, the text presents the perceptions of the students about the continual study of the genetic epistemology. Keywords Constructivism; Formation of teachers; Genetic epistemology
Subject: Construtivismo
Formação De Professores
Epistemologia Genética
Rights: aberto
Address: http://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/759
Date Issue: 13-Nov-2008
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File SizeFormat 
ppec_759-814-1-PB.pdf143.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.