Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/118996
Type: Artigo de periódico
Title: Aprender A Aprender: Propostas De Intervenção Em Estratégias De Aprendizagemlearning To Learn: Intervention Proposals In Learning Strategies
Author: Evely Boruchovitch
Abstract: É inegável a escassez de propostas de intervenções e de elaboração de materiais instrucionais nacionais, relativos às estratégias de aprendizagem, em todos os segmentos da escolarização formal. O objetivo deste artigo é descrever e analisar alguns estudos nacionais, realizados e em andamento, tendo como referencial teórico a Psicologia Cognitiva baseada na Teoria do Processamento da Informação. Espera-se contribuir para discussão e produção de conhecimentos nessa área. Palavras-chave Estratégias de aprendizagem; Sessões de intervenção; Metacognição; Aprendizagem auto-regulada Abstract The lack of national intervention proposals and instructional materials regarding learning strategies for school years is acknowledged by research. In line with that, the purpose of this paper is to describe and analyze carried out and ongoing national investigations adopting the Cognitive Psychology based on the Information Processing as a theoretical framework. There is a hope to contribute to the discussion and knowledge construction in this area. Keywords Learning strategies; Intervention sessions; Metacognition; Self-regulated learning
Subject: Estratégias De Aprendizagem
Sessões De Intervenção
Metacognição
Aprendizagem Auto-regulada
Rights: aberto
Address: http://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/651
Date Issue: 3-Dec-2008
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File SizeFormat 
ppec_651-706-1-PB.pdf51.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.