Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/118991
Type: Artigo de periódico
Title: A Formação De Educadores Na Era Digitalformation Of Educators In The Digital Age
Author: Luciane Ribeiro Vilela
Abstract: Com o advento das tecnologias de comunicação e informação, vivemos na chamada “era digital”, e como não poderia deixar de ser, a educação faz parte desse novo cenário social. Existem inúmeras razões para a educação ser um referencial nesse novo paradigma, voltada para a formação de cidadãos capazes de integrarem-se à era digital, cujo princípio está embasado na capacidade intelectual de usar a informação transformando-a em conhecimento. Contudo, as políticas públicas voltadas para a formação de educadores na área tecnológica, não têm colaborado de forma efetiva para que estes se apropriem desses novos conhecimentos. As reflexões aqui apresentadas, pretendem enfocar a era digital e suas implicações para os educadores, destacando-se a importância da informação e do conhecimento como mediadores do processo de inovação e desenvolvimento social. Assim este artigo, sem intencionar o esgotamento do assunto, busca apresentar um breve panorama da tecnologia educacional no Brasil, suas perspectivas e possibilidades. Palavras-chave Era digital; Tecnologia; Educação; Formação de educadores Abstract With the advent of the technologies of communication and information, we live the called digital age", and as it could not leave of being, the education is part of this new social scene. Innumerable reasons exist it education to be a referencial in this new paradigm, come back toward the formation of citizens capable to combine it the digital age, whose principle is based in the intellectual capacity to use the information transforming it into knowledge. However, the public politics directed toward the formation of educators in the technological area, have not collaborated of form accomplish so that these if appropriate of these new knowledge. The reflections presented here, intend to focus the digital age and its implications for the educators, being distinguished it importance of the information and the knowledge as mediating of the innovation process and social development. Thus this article, without intencionar the exhaustion of the subject, searchs to present a brief panorama of the educational technology in Brazil, its perspectives and possibilities. Keywords Digital age; Technology; Education; Formation of educators"
Subject: Era Digital
Tecnologia
Educação
Formação De Educadores
Rights: aberto
Address: http://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/641
Date Issue: 3-Dec-2008
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File SizeFormat 
ppec_641-696-1-PB.pdf48.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.