Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/118935
Type: Artigo de periódico
Title: A Escola E A Construção Das Estruturas Da Inteligência Na Criança
Author: Orly Zucatto Mantovani de Assis
Abstract: Neste artigo, apresentamos resultados de pesquisas realizadas com crianças de 7 à 9 anos, apoiandonos nos pressupostos da teoria piagetiana – que fundamenta a compreensão das relações entre ensino, aprendizagem e desenvolvimento – objetiva verificar se a escola proporciona, verdadeiramente, aos seus alunos, a oportunidade de desenvolverem plenamente sua personalidade, a construção da inteligência, da moralidade, contribuindo para a formação de um cidadão apto a cooperar, ser solidário e capaz de empreender transformações sócio-culturais. Palavras-chave Ensino-aprendizagem; Desenvolvimento; Moralidade; Construtivismo Abstract In this article, we presented results of researches accomplished with children of 7 to 9 years, leaning on in the presuppositions of the theory piagetiana - that bases the understanding of the relationships among teaching, learning and development - it objectifies to verify the school it provides, truly, to its students, the opportunity of they develop its personality fully, the construction of the intelligence, of the morality, contributing to the a capable citizen's formation to cooperate, to be solidary and capable of undertaking partner-cultural transformations. Keywords Teaching-Learning; Development; Morality; Constructivism
Subject: Ensino-aprendizagem
Desenvolvimento
Moralidade
Construtivismo
Rights: aberto
Address: http://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/etd/article/view/564
Date Issue: 8-Jan-2009
Appears in Collections:Unicamp - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File SizeFormat 
ppec_564-619-1-PB.pdf66.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.