Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/342385
Type: Artigo
Title: Portfólio on-line: estratégia para melhorar o sistema de avaliação da disciplina de Atenção Integral à Saúde do curso de Medicina
Title Alternative: Online portfolio: Strategy to improve the assessment system of the integral health care discipline in the medical course
Author: Antonio, M. Â. R. G. M.
Dos Santos, G. G.
Passeri, S. M. R. R.
Abstract: Este estudo relata a estratégia para aprimorar o portfólio como instrumento de avaliação da aprendizagem em uma disciplina oferecida aos estudantes do quarto ano de graduação em Medicina, por meio do portfólio on-line. A disciplina é constituída de atividades práticas de atendimento integral à saúde da criança, do adolescente, do adulto e da mulher na atenção primária do município de Campinas. A utilização do portfólio permite que os estudantes reflitam sobre os atendimentos realizados em relação ao conhecimento, à habilidade clínica e ao vínculo médico-paciente na consulta. O portfólio on-line possibilitou rever os critérios de avaliação, agilizar e facilitar a gestão da correção, realizada por oitenta avaliadores de três especialidades médicas. O acesso às informações do portfólio na plataforma moodle permitiu a rápida tomada de decisão em aspectos que precisam ser adequados para a melhoria do processo ensino-aprendizagem
metadata.dc.description.abstractalternative: This study reports on the strategy to improve the use of online portfolios as a learning assessment instrument of a discipline taught to fourth-year medical students. The discipline comprises practical activities of comprehensive care of children, teenagers, adults, and women in primary care in the Brazilian city of Campinas. Using portfolios, students are able to reflect upon the provided care as to the knowledge, clinical skills, and doctor-patient bond shown in the appointment. The online portfolio enabled to review the assessment criteria, and streamline and facilitate managing the assessment conducted by 80 evaluators from three medical specialties. Access to the portfolio’s information in the Moodle platform enabled a fast decision-making process in aspects that need to be adequate to improve the teaching and learning process
Subject: Medicina - Estudo e ensino
Country: Brasil
Editor: UNESP/Faculdade de Medicina
Rights: Aberto
Identifier DOI: 10.1590/interface.190069
Address: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1414-32832020000100209&tlng=pt
Date Issue: 2020
Appears in Collections:FCM - Artigos e Outros Documentos
IEL - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.