Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/340489
Type: Outro documento
Title: La ciudad que huye: formação dos 'countries' argentinos e os ruídos da cidade no cinema
Title Alternative: La ciudad que huye: Argentine 'countries' and the noise of the city in the cinema
Author: de Sousa Simiao, Suelen Caldas
Abstract: O presente trabalho se propõe a analisar a presença urbana a partir dos ecos e ruídos da cidade, expressos no curta documentário La ciudad que huye (2006), de Lucrecia Martel, e nos filmes Cara de queso - mi primer ghetto (2006) de Ariel Winograd, Una semana solos (2008) de Celina Murga, Las viudas de los jueves (2009) de Marcelo Piñeyro, Historia del miedo (2014) de Benjamín Naishtat, e Los decentes (2016) de Lukas Valenta Rinner, através do avesso da cidade que se transmuta em cidadela, forjada por uma classe média e alta e sob o contexto de políticas neoliberais. Os filmes aparecem como linguagens singulares que, entrecruzados à luz da documentação técnica, da bibliografia sobre cidades e da compreensão do processo histórico de formação dos countries, nos auxiliam a pensar e problematizar as relações entre sensibilidades, sociabilidades e espaço urbano contemporâneo nessa espécie de “cidade que foge”.
metadata.dc.description.abstractalternative: The present work intends to analyze the urban presence from the echoes and noises of the city, expressed in Lucrecia Martel's short documentary La ciudad que huye (2006), and in the films Cara de queso - mi primer ghetto (2006) by Ariel Winograd, Una semana solos (2008) by Celina Murga, Las viudas de los jueves (2009) by Marcelo Pineyro, Historia del miedo (2014) by Benjamin Naishtat and Los decentes (2016) by Lukas Valenta Rinner, through the reverse of the city that is transformed into citadel, forged by a middle and upper class and under the context of neoliberal policies. The films appear as singular languages that; interwoven in the light of technical documentation, the bibliography on cities and the understanding of the historical process of formation of the countries, help us to think and problematize the relations between sensibilities, sociabilities and contemporary urban space in this kind of "city that flees".
Subject: Cinema - Argentina
Country: Uruguai
Editor: Universidad Catolica de Uruguay
Rights: Aberto
Identifier DOI: 10.22235/d.v0i31.1830
Address: http://www.scielo.edu.uy/scielo.php?pid=S0797-36912019000200054&script=sci_arttext
Date Issue: 2019
Appears in Collections:IFCH - Artigos e Outros Documentos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
S0797-36912019000200054.pdf1.74 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.