Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/330999
Type: TESE DIGITAL
Degree Level: Mestrado
Title: Programação linear no ensino médio : uma análise do método gráfico
Title Alternative: Linear programming in high school : an analysis of the graphical method
Author: Palomo, André, 1985-
Advisor: Andreani, Roberto, 1961-
Abstract: Resumo: Neste trabalho são apresentados inicialmente o conteúdo de inequações polinomiais de primeiro grau. Em seguida, apresentaremos a Programação Linear, com enfoque no Método Gráfico, muito útil para exploração no Ensino Médio, pois trabalha apenas com duas variáveis. Posteriormente apresentaremos algumas aplicações envolvendo inequações e o Método Gráfico. Como apoio tecnológico, utilizaremos o software Geogebra, utilizado para a montagem de uma aplicação didática sugerida nesse trabalho

Abstract: In this work the contents of first degree polynomial inequalities are presented initially. Next, we will present Linear Programming, focusing on the Graphic Method, very useful for exploration in High School, because it works with only two variables. Subsequently we will present some applications involving inequalities and the Graphic Method. As technological support, we will use the software Geogebra, used for the assembly of a didactic application suggested in this work
Subject: Programação linear
Desigualdades (Matemática)
Estatística matemática - Métodos gráficos
Matemática (Ensino médio) - Estudo e ensino
Language: Português
Editor: [s.n.]
Citation: PALOMO, André. Programação linear no ensino médio: uma análise do método gráfico. 2018. 1 recurso online (76 p.). Dissertação (mestrado profissional) - Universidade Estadual de Campinas, Instituto de Matemática Estatística e Computação Científica, Campinas, SP. Disponível em: <http://www.repositorio.unicamp.br/handle/REPOSIP/330999>. Acesso em: 3 set. 2018.
Date Issue: 2018
Appears in Collections:IMECC - Tese e Dissertação

Files in This Item:
File SizeFormat 
Palomo_Andre_M.pdf887.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.