Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.unicamp.br/jspui/handle/REPOSIP/280290
Type: TESE
Title: Delas e o reino dos ceus : midia evangelica infantil na cultura pos-moderna do Brasil (Anos 1950 a 2000)
Title Alternative: Theirs is the Kingdom of Heaven: children's evangelical media in Brazil's post-modern culture (1950s to 2000s)
Author: Bellotti, Karina Kosicki
Advisor: Silva, Eliane Moura, 1953-
Silva, Eliane Moura da, 1953-
Abstract: Resumo: A tese propõe uma história cultural da mídia evangélica infantil produzida no Brasil entre os anos 1950 e 2000. Defendemos a idéia de que o uso da mídia foi um fator importante para a constituição de uma cultura evangélica pós-moderna brasileira, voltada para o consumo individual e para questões práticas cotidianas. O tema da família e da infância tem fomentado uma intensa circulação de bens culturais evangélicos por meio da mídia, que permite a construção de uma religiosidade transdenominacional. Consolida-se uma cultura evangélica midiática que mescla mensagens tradicionais cristãs a formatos contemporâneos disponíveis em um supermercado cultural evangélico. Focalizamos os discursos e as estratégias de produtores de mídia evangélica, a fim de analisar as representações sobre a infância cristã. Além disso, analisamos a recepção desses produtos para identificar os seus usos e sentidos no cotidiano

Abstract: The thesis proposes a cultural history of the children's evangelical media produced in Brazil between the 1950s and 2000s. We defend the idea that the use of media was an important factor for the constitution of a post-modern Brazilian evangelical culture, directed towards the individual consumption and daily issues. The theme of the family and the infancy has fomented an intense circulation of evangelical cultural goods through the media, which allows the construction of a transdenominational religiosity. One consolidates a mediatic evangelical culture that mingles traditional Christian messages with contemporary formats available in an evangelical cultural supermarket. We focus on the discourses and the strategies of evangelical media producers in order to analyse the representations on Christian childhood. Besides, we analyse the reception of these products to identify their uses and meanings in the daily life
Subject: Comunicação de massa em religião - História - Brasil - 1950-2000
Crianças - Brasil - Aspectos religiosos
Comunicação - Aspectos religiosos
Language: Português
Editor: [s.n.]
Date Issue: 2007
Appears in Collections:IFCH - Dissertação e Tese

Files in This Item:
File SizeFormat 
Bellotti_KarinaKosicki_D.pdf21.29 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.